• Home
  • Web Design
  • Animatii
  • Optimizare SEO
  • SEO
  • Administrare
  • Securitate
  • Despre
  • Contact
  • Optimizarea vitezei de incarcare si SEO (Search Engine Optimization)

    Oare cate site-uri minunate cu servicii de calitate raman pustii pentru ca nimeni nu stie de ele? Tu nu vei fi proprietarul unui astfel de site, daca alegi un desinger sau administrator care cunoaste lucrurile din aceasta pagina. Citeste mai jos care factori influenteaza cat timp petrec vizitatorii pe site-ul tau inainte de a il inchide, sansele ca ei sa cumpere si pozitia ta in rezultatele cautarilor Google (si a celorlalte motoare de cautare).

    Astazi oamenii se grabesc si se plictisesc repede

    Viteza de incarcare reduce numarul celor care inchid site-ul dupa primele 3 secunde

    Viteaza este printre primele 3 lucruri pe care o companie ar trebui sa le aiba in vedere la un site, potrivit lui Matt Cuts de la Google. Iata ce se poate face ca site-ul sa se incarce rapid:

  • optimizarea imaginilor
  • evitarea folosirii prea multor plugin-uri inutile, pentru ca designerul nu stie cum sa faca acelasi lucru prin 2 linii de cod scrise manual
  • incarcarea plugin-urilor care chiar sunt necesare dupa ce se incarca partea de sus a site-ului
  • codul din spatele site-ului sa fie scris intr-un mod eficient
  • folosirea unor programe de caching (imaginile de exemlpu sa ramana in memoria browserului si cand un client re-viziteaza site-ul, sa nu trebuiasca sa le re-incarce)
  • compania ta de hosting sa aiba servere performante cu un timp de raspuns mic
  • Optimizarea pentru motoarele de cautare

    Ca sa fii pozitionat bine in Google si alte motoare de cautare sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le faci de la bun inceput. Aceste lucruri tin de site-ul in sine si cum este el creat - dar exista alti factori, mai importanti, care nu tin nici de tine, nici de designer, ci de comportamentul vizitatorilor (vezi mai jos). Dar iata ce poti face tu sau designer-ul tau:

  • sa existe link-uri interne intre paginile site-ului
  • sa existe imagini in majoritatea sau toate paginile
  • imaginile sa aiba anumite atribute in spatele "scenei" care sunt apreciate de catre Google
  • sa existe anumite setari care tin de Facebook si pentru lipsa carora Google te poate penaliza
  • viteza de incarcare, despre care am vorbit deja
  • sa nu existe link-uri catre pagini pe care intre timp le-ai sters sau le-ai schimbat numele
  • sa alegi titlurile intr-un mod optim
  • sa apara anumite cuvinte cheie de cateva ori in pagina, dar nu excesiv
  • SEO tine in mare masura si de comportamentul vizitatorilor!

    Timpul petrecut de oameni pe site este influentat de viteza lui de incarcare si design, dar daca oamenilor nu le place continutul, ei oricum vor iesi de pe el. De aceea, depinde foarte mult si ce scrii, cat scrii, daca acorzi timp si atentie felului in care formulezi mesajul, iar aceasta este partea care tine numai de tine (daca nu cumva alegi sa angajezi un expert in branding). Eu sunt specialist in design, programare, optimizare si securitate, nu in branding.

    Desi eu fac tot ce este important pentru ca site-ul tău să fie poziționat cât mai bine posibil având în vedere munca pe care tu ai depus-o la el, retine ca cei mai importanti factori care ajută pozitionarea in Google țin de ce faci tu:

  • cate pagini decizi sa pui pe site
  • cat de des scrii (tu sau copyrighter-ul tau)
  • daca prin calitate atragi link-uri catre tine de la site-uri cu prestigiu
  • si de comportamentul vizitatorilor tăi:

  • cat timp stau ei pe site
  • daca ei pun link-uri pe site-urile lor personale catre tine
  • daca ei dau share paginilor tale, marind numarul de vizitatori, care la randul sau contribuie la pozitionare
  • daca ei comenteaza, in cazul in care comentariile sunt active.
  • Acești factori sunt imposibil de manipulat de către programatorul web - de exemplu, dacă site-ul tău are mai multe pagini, acest lucru îl ajută să apară mai bine, dar numai tu poți decide câte pagini dorești să scrii. De asemenea, numărul vizitatorilor care intră pe site precum și timpul petrecut de ei la fiecare vizită înainte să se plictisească și să închidă site-ul este un alt factor crucial. În ceea ce mă privește însă, fac tot ceea ce știu că poate să conteze ca site-ul tău să se poziționeze cât mai bine posibil.